5. 3. — 1. 4. 2008
Muzeum moderního umění | Café ´87
Pestrý výstavní program kavárny olomouckého Muzea moderního umění pokračuje od středy 5. března výstavou malíře a konceptuálního umělce Petra Horáka. Sedmatřicetiletý výtvarník, který v současné době žije ve Zlíně, nazval pomyslnou ochutnávku své tvorby „Horečka sobotní noci | Den poté“. Výstava potrvá do 1. dubna.
Střídání výtvarných žánrů, známých i méně známých jmen – jedním slovem pestrost. To je podle kurátora Davida Hrbka mottem výstavní dramaturgie v Café ´87. „Představujeme mladé neznámé umělce i jejich zavedené kolegy, dáváme prostor fotografii, grafice, malbě i konceptu. Výstavy se rychle střídají. Snažím se, aby kavárna byla pro návštěvníky muzea stále atraktivní nejen nápojovým sortimentem, ale také po výtvarné stránce,“ řekl Hrbek.
Důkazem pestrosti podle něj může být i poslední „střídání“ v komorním výstavním prostoru. Po reklamních fotkách všeobecně známého a populárního Tona Stana bude kavárna patřit konceptuálnímu projektu Petra Horáka, absolventa Filozofické fakulty Ostravské univerzity, který vystavuje již od roku 1992, ale jeho tvorba je známá jen úzkému okruhu výtvarných „fajnšmekrů“.
Pestrá je rovněž samotná Horákova instalace nazvaná „Horečka sobotní noci | Den poté“. Tvoří ji totiž obrazy, fotografie, tisky i projekce. „Jak je zřejmé z názvu, celá instalace si pohrává s odkazy na popkulturu. Ale její interpretaci bych nejraději ponechal na divácích. Sám nemám rád věci, které si vizuálně přečtu během pár vteřin, potřebuji se na ně dívat alespoň dny a nacházet něco nové. Tak jako dobrou knihu nestačí přečíst pouze jednou. Naopak mám rád věci, které se vymykají a jdou vlastní cestou,“ uvedl Horák, jehož video Plenér je zastoupeno ve sbírkách Národní galerie v Praze.