MUZEUM NOVÉHO POSLECHU: 4& (Mathieu Chamagne, Petr Vrba)
Premiéra nového dua představuje setkání dvou improvizátorů se dvěma velmi odlišnými přístupy k živé elektronické hudbě; trubka a analogové syntezátory se potkávají s digitálními a nehaptickými gestickými nástroji (Chamagnem vyvinutý nástroj Apertures). Tyto dvě nástrojové soupravy se prolínají a propojují, aby vytvořily bohaté a dynamické improvizační hřiště, které otevírá nový audiovizuální přístup ke gestům v elektronické hudbě.
V ceně koncertu je také komentovaná prohlídka výstav László Laknera, Zdeňka Berana i intervence ve stálé expozici. Komentovaná prohlídka začne v 18:00!
Mathieu Chamagne
Po studiu klavíru se postupně přiklonil k improvizované hudbě a zároveň vyvinul nástroj kombinující analogové a digitální syntezátory, předpřipravené zvukové objekty a počítačové nástroje vyvinuté v softwaru Max. Jeho vášní je elektroakustická hudba a zvukové umění, od roku 1994 vyučuje hru na klavír a počítačovou hudbu. Jeho tvorba prostřednictvím experimentů a vývoje inovativních interaktivních zařízení zkoumá a zpochybňuje význam a roli hudebního prostoru při interpretaci elektronické hudby a stírá hranice mezi kompozicí, interpretací a improvizací.
Mathieu Chamagne
Po studiu klavíru se postupně přiklonil k improvizované hudbě a zároveň vyvinul nástroj kombinující analogové a digitální syntezátory, předpřipravené zvukové objekty a počítačové nástroje vyvinuté v softwaru Max. Jeho vášní je elektroakustická hudba a zvukové umění, od roku 1994 vyučuje hru na klavír a počítačovou hudbu. Jeho tvorba prostřednictvím experimentů a vývoje inovativních interaktivních zařízení zkoumá a zpochybňuje význam a roli hudebního prostoru při interpretaci elektronické hudby a stírá hranice mezi kompozicí, interpretací a improvizací.
petr vrba
Jeho neúnavné zkoumání neidiomatické improvizace pomocí trubky, klarinetů, syntezátorů, diy elektroniky, vibračních reproduktorů atd. z něj udělalo jednoho z nejaktivnějších experimentálních hudebníků v Praze. Je mimo jiné zakladatelem Pražského improvizačního orchestru, elektronického audiovizuálního souboru LyrArkestra+ věnujícího se interpretaci grafických partitur a mnoha kapel. Jeho diskografie čítá přes 40 alb na labelech jako Another Timbre, Circum-Disc, Inexhaustible Editions, Tour de bras a mnoha dalších. Je autorem několika akuzmatických skladeb na objednávku Českého rozhlasu a hudby ke krátkým filmům (např. výborně přijatá Dcera).
petr vrba
Jeho neúnavné zkoumání neidiomatické improvizace pomocí trubky, klarinetů, syntezátorů, diy elektroniky, vibračních reproduktorů atd. z něj udělalo jednoho z nejaktivnějších experimentálních hudebníků v Praze. Je mimo jiné zakladatelem Pražského improvizačního orchestru, elektronického audiovizuálního souboru LyrArkestra+ věnujícího se interpretaci grafických partitur a mnoha kapel. Jeho diskografie čítá přes 40 alb na labelech jako Another Timbre, Circum-Disc, Inexhaustible Editions, Tour de bras a mnoha dalších. Je autorem několika akuzmatických skladeb na objednávku Českého rozhlasu a hudby ke krátkým filmům (např. výborně přijatá Dcera).
Muzeum nového poslechu je série koncertů současné, experimentální a improvizované hudby a zvukových a intermediálních performancí. Události pořádá Muzeum umění Olomouc v návaznosti na svůj výstavní program a představuje na nich osobnosti a kolektivy aktivní na mezinárodní hudební a umělecké scéně.