DAS FILMFEST míří do Olomouckého CENTRALU

Filmová přehlídka přináší výběr těch nejaktuálnějších snímků z Německa, Rakouska a Švýcarska – ať už se jedná o kvalitní mainstream, dokumenty nebo snímky, které sklidily úspěch na mezinárodních filmových festivalech. Festival již má za sebou start v Praze (16.–20. 10.), pokračoval v Brně (22.–26. 10.) a vrcholí v olomouckém CENTRALU 1.–5. listopadu.
Program v CENTRALU:
01 11 2024, 19:00
Persona Non Grata
Rakousko-italský snímek založený na skutečných událostech je příběhem bývalé lyžařské závodnice, kterou po náhlé smrti manžela napadne její soused. Násilný skutek v ní vyvolá dávno zapomenuté vzpomínky na zneužívání, kterému čelila jako dospívající lyžařský zázrak. Nastal čas podívat se starým démonům do tváře a přivést je na denní světlo. Projekce filmu za účasti režiséra Antonina Svobody.
Persona Non Grata
Rakousko-italský snímek založený na skutečných událostech je příběhem bývalé lyžařské závodnice, kterou po náhlé smrti manžela napadne její soused. Násilný skutek v ní vyvolá dávno zapomenuté vzpomínky na zneužívání, kterému čelila jako dospívající lyžařský zázrak. Nastal čas podívat se starým démonům do tváře a přivést je na denní světlo. Projekce filmu za účasti režiséra Antonina Svobody.


02 11 2024, 19:00
Veni Vidi Vici
Amon Maynard je okouzlující miliardář s dokonalými způsoby. Nikdy nemusel žádat o to, aby byl nad zákonem. Prostě nad ním je. Rakouský snímek je o vítězích a poražených, kapitalismu a hodnotách, aspiracích a limitech. Filmová satira zkoumá společenské dopady bezbřehé moci a bohatství. Projekce filmu za účasti režiséra Daniela Hoesla.
Veni Vidi Vici
Amon Maynard je okouzlující miliardář s dokonalými způsoby. Nikdy nemusel žádat o to, aby byl nad zákonem. Prostě nad ním je. Rakouský snímek je o vítězích a poražených, kapitalismu a hodnotách, aspiracích a limitech. Filmová satira zkoumá společenské dopady bezbřehé moci a bohatství. Projekce filmu za účasti režiséra Daniela Hoesla.


03 11 2024, 19:00
Umírání
Německé drama zachycuje rodinu Luniesových, která už dlouho není skutečnou rodinou. Manžel sedmdesátileté Lissy Lunies je kvůli demenci umístěn do pečovatelského domu, ale její nově nabytá svoboda netrvá dlouho: nástup slepoty signalizují, že ani jí už mnoho času nezbývá. Mezitím její syn Tom pracuje jako dirigent se svým depresivním přítelem na skladbě s názvem Umírání. Jeho sestra Ellen si začne románek se ženatým zubařem. Teprve tváří v tvář smrti se odcizení členové rodiny znovu setkávají.
Umírání
Německé drama zachycuje rodinu Luniesových, která už dlouho není skutečnou rodinou. Manžel sedmdesátileté Lissy Lunies je kvůli demenci umístěn do pečovatelského domu, ale její nově nabytá svoboda netrvá dlouho: nástup slepoty signalizují, že ani jí už mnoho času nezbývá. Mezitím její syn Tom pracuje jako dirigent se svým depresivním přítelem na skladbě s názvem Umírání. Jeho sestra Ellen si začne románek se ženatým zubařem. Teprve tváří v tvář smrti se odcizení členové rodiny znovu setkávají.


04 11 2024, 19:00
Lubo
Lubo, který patří ke kočovné komunitě Jenišů, si vydělává na skromné živobytí jako pouliční umělec. Poté, co je v roce 1939 povolán do švýcarské armády, aby bránil hranice před možnou německou invazí, umírá tragicky jeho žena – snažila se zabránit úřadům, aby jí odebraly tři malé děti v rámci kampaně za „převýchovu“ dětí ulice. Švýcarsko-italský snímek pak sleduje Lubovu dlouhou cestu za láskou, svými dětmi, sebeurčením a svobodou pro svou komunitu.
Lubo
Lubo, který patří ke kočovné komunitě Jenišů, si vydělává na skromné živobytí jako pouliční umělec. Poté, co je v roce 1939 povolán do švýcarské armády, aby bránil hranice před možnou německou invazí, umírá tragicky jeho žena – snažila se zabránit úřadům, aby jí odebraly tři malé děti v rámci kampaně za „převýchovu“ dětí ulice. Švýcarsko-italský snímek pak sleduje Lubovu dlouhou cestu za láskou, svými dětmi, sebeurčením a svobodou pro svou komunitu.


05 11 2024, 19.00
Spálená země
Po neúspěšné ráně v Porúří se zloděj Trojan vrací po dvanácti letech zpět do Berlína, který tvůrci německého filmu modelují jako téměř opuštěnou, mrtvolně působící směsici architektonických realizací ze skla a oceli, bezduchých ubytoven a zkrachovalých kulturních institucí. A přesto se zdá, že se Trojanovi v hlavním městě otevírá velká příležitost, v niž tak dlouho doufal: poslední zakázka, která všechno změní – krádež obrazu Žena před západem slunce roku 1818. Lukrativní akce se však zvrtne v útěk z vlastního života.
Spálená země
Po neúspěšné ráně v Porúří se zloděj Trojan vrací po dvanácti letech zpět do Berlína, který tvůrci německého filmu modelují jako téměř opuštěnou, mrtvolně působící směsici architektonických realizací ze skla a oceli, bezduchých ubytoven a zkrachovalých kulturních institucí. A přesto se zdá, že se Trojanovi v hlavním městě otevírá velká příležitost, v niž tak dlouho doufal: poslední zakázka, která všechno změní – krádež obrazu Žena před západem slunce roku 1818. Lukrativní akce se však zvrtne v útěk z vlastního života.

