V šedesátých letech minulého století snil mladý slovinský architekt a designér Saša Mächtig (*1941) o flexibilním modulárním systému, který zrcadlil techno-optimismus celé poválečné Evropy. Málokterá z utopických vizí dosáhla takového komerčního úspěchu jako právě kiosky K 67 ze slovinské Lublaně. Nejen Plečnik, ale i K 67 opanovali prostor střední Evropy. Sestavu čtyř originálních kiosků K 67 získalo Muzeum umění během příprav přehlídky středoevropského umění Trienále SEFO 2024. Pro svoji instalaci Past Future Anabasis ji v hlavním výstavním prostoru trienále využil polský umělec Robert Kuśmirowski. Naskýtá se tak jedinečná příležitost prohlédnout si originál a dozvědět se vše o anabázi kiosků z Lublaně přes Žilinu až do Muzea umění Olomouc.
VSTUP VOLNÝ
Ve spolupráci s Design Days Olomouc.