Ohlasy a recenze na Trienále SEFO 2024

Nabízíme přehled nejzajímavějších příspěvků:
Artalk
„Byť jsou na výstavě některé práce vytvořeny z lehkých a křehkých materiálů, expozice navozuje pocity tíhy. Těžce působí i samotné téma vztahování se k minulosti ve formě dokumentace, které vždy přináší obtíže. Především proto, že zastavení času a jeho petrifikace podléhají neúprosnému rozkladu, a to jak na materiální, tak mentální úrovni,“ píše ve své recenzi v časopise Artalk Jaroslav Michna.
Earch.cz
„Pro zájemce o dnešní uměleckou tvorbu může být olomoucká přehlídka zajímavá ve dvou ohledech. Zaprvé se téměř všechna vystavená díla drží předem stanoveného tématu či konceptu, kterým se vedle Momentů staly pojmy dokument, monument a mockument. Zadruhé trienále zaujme tím, jak velké množství exponátů se na něm pohybuje na rozhraní mezi uměním a architekturou,“ píše o Trienále SEFO 2024 Rostislav Švácha v magazínu Earch.cz.
Art Antiques
„Jde-li v letošním Trienále o současnost jako moment napjatý mezi minulostí a budoucností, ukazuje se, že dnes nejsme schopni nejen vyhlížet budoucnost, ale ani pochopit a docenit nedávnou minulost,“ píše Viktorie Vítů v časopise Art Antiques.
Flash Art
Časopis Flash Art nabízí rozhovor Jany Písaříkové s rakouským výtvarníkem Andreasem Forgarasim, který pro Trienále SEFO 2024 vytvořil speciální objekty z rekonstruovaných či chátrajících olomouckých staveb – bývalé budovy Jednoty v centru města a někdejší Přírodovědecké fakulty ve čtvrti Hejčín.